Vzhled odkazu a hlášení nefunkčnosti

Úvodní stránka Fórum podpory WordPressu Čeština pro WordPress Vzhled odkazu a hlášení nefunkčnosti

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (2 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  Lukenzi a poslední změna je stará 11 let, 5 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)
  • Autor
    Příspěvky
  • #2421

    Ezekiel
    Participant
    Web

    Zdravím, opět já.

    Sháním 2 pluginy, které se mi nedaří najít.

    1)Nejdřív to lehčí – Sháním plugin, pomocí kterého si přidám tlačítko, nebo jednoduchý odkaz na který když uživatel klikne dostane ověření jestli to opravdu myslí vážně a pak se mi třeba zašle mail kam nastavím, že na to někdo klikl. Prostě a jednoduše hlášení o nefunkčnosti příspěvku. – “Jsem uživatel a video v příspěvku nejede a rád bych to adminovi sdělil tak ať mám jak….”

    2a) Nelíbí se mi odkazy které mi WP vytváří. Vím že se sice dají v administraci nastavit, ale ne tak moc jak bych potřeboval. Mám např kategorii jablka a ta se zobrazuje jako stranka.cz/category/ovoce/jablka/

    a místo toho bych chtěl aby se zobrazoval odkaz stranka.cz/jablka

    2b) A s tím související vzhled odkazu článku. Teď je to takhle: stranka.cz/jaka-jsou-jablka

    a já bych rád stranka.cz/jablka/jaka-jsou-jablka

    Snad jsem vše vysvětlil dobře. A snad si moc nevymýšlím. :) Ale pro uživatele by to bylo jistě přehlednější.

    #13309

    Lukenzi
    Participant

    1) http://wordpress.org/extend/plugins/wp-reportpost/

    Uživatelům je celkem úplně šumák na jaké jsou URL adrese, nikoho to nezajímá a stejně si ji nezapamatují…

    #13310

    Ezekiel
    Participant
    Web

    Za jedničku děkuji už ji testuji a vapadá to přímo to co potřebuji :)

    Ohledně bodu 2. To je něco co si nemyslím. Popíšu na realném příkladu.

    “konkurence” bude má odkaz http://www.edna.cz/hobbit

    já mám odkaz http://www.eldamar.cz/category/filmy/hobit/

    Já být uživatelem tak si odkaz na svůj web určitě zapamatuji hůř. A proto jsem to začal řešit. Takových příkladů je vícero.

    #13311

    Lukenzi
    Participant

    1) Uživatelé si sotva zapamatují doménu natož tak nějakou delší url adresu.

    2) Neznám nikoho kdo by si pamatoval nějakou URL adresu (kromě seznam.cz a google.cz a separatista.net :) ) Pokud se uživateli líbí nějaký web, uloží si ho do záložek, určitě si jej nebude zapamatovávat.

    3) Neumím si představit, že bych si musel zapamatovat všech 1284 URL adres, které jsou pro mě z nějakého důvodu zajímavé a mám je v záložkách (url adresu si nepamatuji ani jednu – je to nesmysl)

    4) ať hledám cokoliv, třeba i něco co už jsem jednou navštívil, vždy použiji vyhledávač stejně tak jako naprosta většina normálních lidí. Určitě nikdo nebude pátrat v paměti “jak že ta URL adresa byla”.

    Vy to posuzujete pouze ze svého pohledu. Je to váš web a ano máte pravdu, vám to příjde jednodušší. Bohužel se na to ale musíte podívat z pohledu uživatele. uživatel zadá do vyhledávače max. 2 slova, víc ho nezajímá – pokud na vašem webu najde to co hledá, třeba si jej uloží do oblíbených. Pokud tam nenajde to co hledá půjde ke konkurenci i kdyby měli adresu dlouhou jak týden před výplatou.

    Připomíná mi to debatu na téma proč je vyhledávání na webu blbost a proč je blbost používat štítky.

    (a ano je to blbost…)

    #13312

    Ezekiel
    Participant
    Web

    Dekuji za vysvětlení s adresama. Když se na to zkouším dívat z Vašeho pohledu, tak Vám musím dát za pravdu. Nejlepší variantou je prostě rozšířit brand, jméno webu a vše ostatní mít jednoduše na něm dohledatelné.

    A to s tím vyhledáváním a štítkama mě zajímá. To používám obojí… a nějak mě nenapdá proč je to blbost? :D Rád se poučím

    #13313

    Lukenzi
    Participant

    Je to jednoduché, představte si uživatele třeba Frantu co hledá nějaké hezké dlaždičky. Jde na google nebo seznam nebo jiný oblíbený vyhledávač a tam zadá klíčová slova pro dlaždičky. Vyjedou mu mraky odkazů na nejrůznější weby a eshopy s dlaždičkami. Vybere si nějaký a zobrazí si stránku, kterou mu nabídl vyhledávač. Pokud se mu dlaždičky líbí kliká pro třeba podrobnější informace. Pokud se mu nelíbí využije navigace na webu, každý web má spoustu nejrůznějších možností kam se může dostat na jedno kliknutí – jiná kategorie? Jiná barva? Jiná velikost? Zavřít záložku? Prostě nebude opět něco psát do vyhledávacího okýnka na webu a nebude znovu pokoušet štěstí (on moc dobře ví, že další hledání na stejném webu nebude o moc lepší). Pro něj je mnohem jednodušší jít zpět na nalezené výsledky z vyhledávání a zkusit jiný web.

    Nebo jinak…co více může dostat z nějakého “hledátka” na webu, oproti tomu co mu nabídl vyhledávač (třeba google)? Z vlastní zkušenosti mohu říct, že jsem NIKDY pomocí vyhledávání na webu nenašel to co jsem hledal (a pokud jsem přece jen něco dostal, byly to výsledky pouze podobné, ale né přesně to, co jsem hledal – v tom je zásadní rozdíl a následek je odchod z webu).

    Nebo ještě jinak…podívejte se třeba v Google analitics na rozdíl mezi uživateli kteří něco hledali přes vyhledávače jako je google nebo seznam a uživateli, kteří něco hledali přes interní vyhledávání. Rozdíl bude obrovský, takových uživatelů je naprosté minimum a navíc z toho vyplývá, že pokud musí něco hledat přes vyhledávací políčko je něco špatně. Špatná logika navigace? Špatně čitelné texty v odkazech? Špatné nebo žádné prolinkování obsahu?

    Než jedno vyhledávací políčko, raději bych se zaměřil na přehlednou, logicky uspořádanou a hlavně čitelnou navigaci, vzájemné prolinkování obsahu a hlavně o to aby vyhledávače mohli indexovat a indexovali můj obsah webu. Uživatelé jsou líní, psát se jim opravdu nechce.

    (samozřejmě jsou výjimky – fóra, wiki, dokumentace atd atd. Na takových webech se vyhledává – obsahují velká množství obsahu, který mezi sebou různě souvisí a né vždy vede na vše podstatné odkaz. Tam je to pochopitelné)

    Co se týče štítků, to byla móda tak před pěti lety, dnes jsou to zbytečné interní odkazy na duplicitní obsah. Pokud má web přehlednou navigaci s obsahem řazeným do kategorií tak štítky skoro nikdo nepoužívá (desetiny procenta). Samozřejmě opět pokud není web udělán tak aby štítky primárně používal jako “třídění” obsahu. Na třeba wp-snippets.com to je zřetelně vidět – štítky chápu, bez nich by to šlo docela špatně, vyhledávání už nikoliv (pokud něco hledám přes google dostanu se rovnou na konkrétní obsah který hledám, určitě nebudu hledat přes vyhledávací políčko).

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

WordPress – novinky, návody a zajímavosti