Zvolené téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (2 účastníci) se naposledy zapojil uživatel admin a poslední změna je stará 9 let, 4 měsíce.
-
Stavím od základu nový web.
1/ Chtěl jsem se zeptat, zda existuje něco jako zlaté pravidlo, jak ve WordPresu vytvářet vnitřní hierarchii. Např. začít celkovým nastavením, šablona, potom rubriky > strukturu menu, pokračovat doinstalovaním pluginu, atd.
2/ Všiml jsem si, že při mém experimentování se databáze zanáší množstvím informací/balastu, které jsou pro běh webu nepotřebné (instalované a následně smazané pluginy…) Má cenu nějak databázi čistit? Má to nějaký vliv na rychlost?
ad 1) Myslím, že můžete postupovat podle toho, co právě potřebujete. Žádná speciální následnost jednotlivých kroků není potřeba, ale vlastně sama trochu vyplyne v průběhu práce. Pokud chcete třeba vytvořit vlastní menu, tak už musíte mít vytvořené nějaké stránky a rubriky, atd. Dal bych si pozor, aby byl web po spuštění povolen pro vyhledávače a hned na začátku bych nastavil vhodnou strukturu trvalých odkazů, abyste mohl bez obav odkazovat na další stránky a příspěvky (WordPress to sice umí většinou přesměrovat i po následné změně, ale nevypadá to pak zrovna ideálně).
ad 2) V ideálním případě je vhodné používat jednu testovací instalaci, kde můžete zkoušet různé pluginy a šablony a na ostrý web pak už nasadíte pouze opravdu potřebné věci. Existují sice různé nástroje, které pomohou web pročistit (zejména nepoužívaná a provizorní data), ale např. vyčištění tabulky wp_options je poměrně složité (viz podobné téma). Pokud tam zůstanou mnohé nepotřebné informace, tak mohou být stále načítané i po smazání pluginu…
Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.
WordPress – novinky, návody a zajímavosti