Aktualizace verze WP e-Commerce plugin a nasledna aktualizace databáze

Úvodní stránka Fórum podpory WordPressu Problémy s WordPressem Aktualizace verze WP e-Commerce plugin a nasledna aktualizace databáze

Zvolené téma obsahuje celkem 29 odpovědí. Do diskuze (3 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  Jan Heller a poslední změna je stará 5 let, 7 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (z celkem 30)
  • Autor
    Příspěvky
  • #6341

    Jan Heller
    Participant

    Mám asi pro většinu stupidní dotaz….byl jsem požádán o pomoc, kdy majitelka e-shopu aktualizovala plugin a systém jí píše, že musí aktualizovat i databázi. Ovšem odkaz který nabízí píše nedostatečná práva. Na eshopu nejsou teď žádné položky. Mohl by mne někdo popostrčit co a jak, sice hledám a googlím, ale zatím neúspěšně. Díky

    #17187

    admin
    Keymaster
    Web

    Z jaké verze jste aktualizovali? Zkoušeli jste plugin deaktivovat a znovu aktivovat? Zkoušeli jste deaktivovat všechny ostatní pluginy a nasadit výchozí šablonu Twenty Fourteen?

    #17188

    Jan Heller
    Participant

    No to bohužel nevím, z jaké verze. Deaktivovat plugin jsem zkousel, nepomohlo. DEaktivovat vsechny pluginy jsem nezkoušel a šablonu také ne. Vyzkouším.

    #17189

    Jan Heller
    Participant

    Tak bohužel nepomohlo

    #17190

    admin
    Keymaster
    Web

    Pamatuju se, že se podobné problémy stávaly při přechodu z 3.7.x na 3.8.x, což je ale už tak dva roky. Je možné, že plugin nebyl na webu od té doby aktualizovaný? WordPress používáte nejnovější?

    #17191

    Jan Heller
    Participant

    Možné to je, bohužel člověk, který se o to staral od toho dává ruce pryč. Vygooglil jsem , že nějaké takové problémy byly, ale žádný “návod” nepomohl. Word Press je verze 3.8 cz a WP e-Commerce 3.8.13.2

    #17192

    admin
    Keymaster
    Web

    Tak to by fungovat mělo… Podobné problémy se občas objevují, ale těžko odhadovat, čím by to mohlo být způsobeno. Bude to chtít asi zapnout debugging a trochu to otestovat, možná zůstal nějaký problém v databázi. Pošlete prosím přihlašovací údaje (administrátor WP + FTP) na email pavelevap@separatista.net, zkusíme se na to podívat. Možná tam došlo při updatu k nějaké změně v databázi, nevím… Máte to zálohované?

    #17193

    Jan Heller
    Participant

    Poslal jsem včera email…..včerejší můj příspěvek tady nějakou záhadou není :-) Díky

    #17194

    admin
    Keymaster
    Web

    Příspěvek tu žádný nemáme (ani jako spam), takže se asi neodeslal? Ale email dorazil… Máte web zálohovaný (soubory i databázi)? Raději to udělejte než se v tom začnu vrtat :-)

    Kde se ta hláška o databázi zobrazuje? Nikde jsem si jí zatím nevšiml?

    #17195

    Jan Heller
    Participant

    Zatim zalohu nemame….no hlaska byla, uz se nezobrazuje, ale kdyz dam “wp-admin/admin.php?page=wpsc-update” tak mi to pise tu hlasku to, ze nemam prislusna prava na tuto stranku.

    #17196

    admin
    Keymaster
    Web

    A není to kvůli tomu, že je stránka zakázaná, když už k aktualizaci databáze vlastně došlo? Nebo se na webu objevuje nějaký další související problém (eshop nefunguje)?

    #17197

    Jan Heller
    Participant

    Podle mne k aktualizaci databaze nedoslo, produktu je 0…..akorat to prestalo hlasit po upgrade vsech pluginu a jejich zapnuti a vypnuti, ale stav a vysledek je stale stejny jak kdyz to hlasilo nutnost upgrade databaze. Co jsem se kde docetl, tak prechod na novou verzi e-shopu e-commerce je nutne provest i upgrade databaze, a ta se nedari (uz zminovana hlaska ze k tomu nemame prava)

    #17198

    Jan Heller
    Participant

    Tak jsem nejakou zalohu udelal.

    #17199

    admin
    Keymaster
    Web

    A nebyla by nějaká záloha před tou provedenou aktualizací? :-) Trochu jsem se na to díval a z nějakého důvodu patrně neproběhla aktualizace databáze. Ještě to zkusím trochu otestovat… Odkdy tam zmizel odkaz na aktualizaci databáze?

    #17200

    Jan Heller
    Participant

    Bohuzel ten clovek, ktery se o to staral, tak nic nema…..ano, cely problem je, ze neprobehla aktualizace databaze. Odkaz na aktualizaci zmizel po tom, co jsme aktualizoval uplne vse vcetne pluginu a po par dnech ta hlaska zmizela

    #17201

    admin
    Keymaster
    Web

    Ještě jsem to trochu zkoumal a patrně jste používali velmi zastaralou verzi pluginu WP e-Commerce, odhadem 3.6.x (až 5 let stará). A došlo tam ke změně databázových tabulek, např. wp_product_list (máte v databázi) byla změněna na wp_wpsc_product_list (někdy během verze 3.7.x). V nové verzi pluginu ale už není prastará verze podporována a na aktualizační stránku nás to nepustí, protože tam je nastavena kontrola pomocí funkce wpsc_show_update_link(), která ale hledá tabulku wp_wpsc_product_list. A tu tam nemáte, takže zakáže přístup k aktualizaci databáze. I kdybychom ale tuto podmínku obešli, tak stejně aktualizace nemusí fungovat kvůli jinému názvu tabulky (možná jde i o více tabulek).

    Co ale teď s tím? Zkusil jsem to nahlásit vývojářům, uvidíme, jestli to budou chtít řešit. Jinak mě ale napadá jiné řešení, a to provést postupnou aktualizaci, tedy nejdříve aktualizovat na nějakou 3.7.x verzi a až potom automaticky na nejnovější verzi… Otázkou ale je, co se už změnilo po aktualizaci na nejnovější verzi. Rozhodně to chce nějakou odvahu odkliknout aktualizaci pět let starého pluginu :-)

    #17202

    Jan Heller
    Participant

    Tak moznost ze to nikdo dlouho neaktualizoval existuje. Nevim. Aktualizace jsme provedli proto, že nesli pridavat k novym produktum fotografie…no a takhle to dopadlo.

    Jak tedy provest ten pokus s postupnou aktualizaci ?

    #17203

    admin
    Keymaster
    Web

    Nejdříve bych všechno ještě raději zazálohoval, zejména databázi…

    Potom bych plugin deaktivoval a přejmenoval jeho složku na FTP. Stáhnul bych si nějakou starší verzi, např. 3.7.5 a nahrál ji na FTP a zkusil aktivovat. Možná to bude chtít nějakou částečnou aktualizaci databáze, těžko říci. Pak bych plugin zase deaktivoval a smazal (ručně na FTP, nikoli z administrace) a ještě jednou to zopakoval pro poslední verzi z 3.7.x, tedy 3.7.8.3. A nakonec už stačí tuto verzi zase deaktivovat a smazat a přejmenovat na FTP zpátky tu původní (nejnovější) verzi a znovu ji zkusit aktivovat a provést aktualizaci databáze. A pak to bude buď fungovat nebo ne (a můžete vrátit zálohovanou databázi a zkusíme to třeba ještě jinak)…

    Problémem může být, že se už něco aktualizovalo na novou verzi, takže to zase nerozpozná stará verze. Neměl by nějakou starší zálohu hosting, na kterém je web provozován?

    A určitě dejte vědět, jak to dopadlo, napadá mě ještě trochu upravit aktualizační skript, ale to si necháme až jako poslední možnost :-)

    #17204

    Jan Heller
    Participant

    Tak jsem se do toho pustil….momentalne jsem tam nakopiroval verzi 3.7.5, ale stejne mi to hlasi, ze tam mam verzi 3.8.13.3….tak ne vim co s tim dal

    #17205

    Jan Heller
    Participant

    a ted se to “podelalo” uplne….no nejak na to nemam nervy

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (z celkem 30)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.