Úvodní stránka › Fórum podpory WordPressu › Problémy s WordPressem › Aktualizace verze WP e-Commerce plugin a nasledna aktualizace databáze
Štítky: Aktualizace, Databáze, přechod, update, upgrade, WP eCommerce
Zvolené téma obsahuje celkem 29 odpovědí. Do diskuze (3 účastníci) se naposledy zapojil uživatel Jan Heller a poslední změna je stará 10 let, 2 měsíce.
-
AutorPříspěvky
-
11. ledna 2014 (21:30) #6341
Mám asi pro většinu stupidní dotaz….byl jsem požádán o pomoc, kdy majitelka e-shopu aktualizovala plugin a systém jí píše, že musí aktualizovat i databázi. Ovšem odkaz který nabízí píše nedostatečná práva. Na eshopu nejsou teď žádné položky. Mohl by mne někdo popostrčit co a jak, sice hledám a googlím, ale zatím neúspěšně. Díky
12. ledna 2014 (10:18) #17187Z jaké verze jste aktualizovali? Zkoušeli jste plugin deaktivovat a znovu aktivovat? Zkoušeli jste deaktivovat všechny ostatní pluginy a nasadit výchozí šablonu Twenty Fourteen?
12. ledna 2014 (17:45) #17188No to bohužel nevím, z jaké verze. Deaktivovat plugin jsem zkousel, nepomohlo. DEaktivovat vsechny pluginy jsem nezkoušel a šablonu také ne. Vyzkouším.
12. ledna 2014 (17:51) #17189Tak bohužel nepomohlo
12. ledna 2014 (18:18) #17190Pamatuju se, že se podobné problémy stávaly při přechodu z 3.7.x na 3.8.x, což je ale už tak dva roky. Je možné, že plugin nebyl na webu od té doby aktualizovaný? WordPress používáte nejnovější?
12. ledna 2014 (20:45) #17191Možné to je, bohužel člověk, který se o to staral od toho dává ruce pryč. Vygooglil jsem , že nějaké takové problémy byly, ale žádný “návod” nepomohl. Word Press je verze 3.8 cz a WP e-Commerce 3.8.13.2
13. ledna 2014 (13:11) #17192Tak to by fungovat mělo… Podobné problémy se občas objevují, ale těžko odhadovat, čím by to mohlo být způsobeno. Bude to chtít asi zapnout debugging a trochu to otestovat, možná zůstal nějaký problém v databázi. Pošlete prosím přihlašovací údaje (administrátor WP + FTP) na email pavelevap@separatista.net, zkusíme se na to podívat. Možná tam došlo při updatu k nějaké změně v databázi, nevím… Máte to zálohované?
22. ledna 2014 (18:30) #17193Poslal jsem včera email…..včerejší můj příspěvek tady nějakou záhadou není :-) Díky
22. ledna 2014 (20:39) #17194Příspěvek tu žádný nemáme (ani jako spam), takže se asi neodeslal? Ale email dorazil… Máte web zálohovaný (soubory i databázi)? Raději to udělejte než se v tom začnu vrtat :-)
Kde se ta hláška o databázi zobrazuje? Nikde jsem si jí zatím nevšiml?
22. ledna 2014 (20:50) #17195Zatim zalohu nemame….no hlaska byla, uz se nezobrazuje, ale kdyz dam “wp-admin/admin.php?page=wpsc-update” tak mi to pise tu hlasku to, ze nemam prislusna prava na tuto stranku.
23. ledna 2014 (20:03) #17196A není to kvůli tomu, že je stránka zakázaná, když už k aktualizaci databáze vlastně došlo? Nebo se na webu objevuje nějaký další související problém (eshop nefunguje)?
24. ledna 2014 (12:11) #17197Podle mne k aktualizaci databaze nedoslo, produktu je 0…..akorat to prestalo hlasit po upgrade vsech pluginu a jejich zapnuti a vypnuti, ale stav a vysledek je stale stejny jak kdyz to hlasilo nutnost upgrade databaze. Co jsem se kde docetl, tak prechod na novou verzi e-shopu e-commerce je nutne provest i upgrade databaze, a ta se nedari (uz zminovana hlaska ze k tomu nemame prava)
24. ledna 2014 (18:38) #17198Tak jsem nejakou zalohu udelal.
24. ledna 2014 (20:21) #17199A nebyla by nějaká záloha před tou provedenou aktualizací? :-) Trochu jsem se na to díval a z nějakého důvodu patrně neproběhla aktualizace databáze. Ještě to zkusím trochu otestovat… Odkdy tam zmizel odkaz na aktualizaci databáze?
25. ledna 2014 (19:57) #17200Bohuzel ten clovek, ktery se o to staral, tak nic nema…..ano, cely problem je, ze neprobehla aktualizace databaze. Odkaz na aktualizaci zmizel po tom, co jsme aktualizoval uplne vse vcetne pluginu a po par dnech ta hlaska zmizela
27. ledna 2014 (10:11) #17201Ještě jsem to trochu zkoumal a patrně jste používali velmi zastaralou verzi pluginu WP e-Commerce, odhadem 3.6.x (až 5 let stará). A došlo tam ke změně databázových tabulek, např.
wp_product_list
(máte v databázi) byla změněna nawp_wpsc_product_list
(někdy během verze 3.7.x). V nové verzi pluginu ale už není prastará verze podporována a na aktualizační stránku nás to nepustí, protože tam je nastavena kontrola pomocí funkce wpsc_show_update_link(), která ale hledá tabulkuwp_wpsc_product_list
. A tu tam nemáte, takže zakáže přístup k aktualizaci databáze. I kdybychom ale tuto podmínku obešli, tak stejně aktualizace nemusí fungovat kvůli jinému názvu tabulky (možná jde i o více tabulek).Co ale teď s tím? Zkusil jsem to nahlásit vývojářům, uvidíme, jestli to budou chtít řešit. Jinak mě ale napadá jiné řešení, a to provést postupnou aktualizaci, tedy nejdříve aktualizovat na nějakou 3.7.x verzi a až potom automaticky na nejnovější verzi… Otázkou ale je, co se už změnilo po aktualizaci na nejnovější verzi. Rozhodně to chce nějakou odvahu odkliknout aktualizaci pět let starého pluginu :-)
28. ledna 2014 (8:22) #17202Tak moznost ze to nikdo dlouho neaktualizoval existuje. Nevim. Aktualizace jsme provedli proto, že nesli pridavat k novym produktum fotografie…no a takhle to dopadlo.
Jak tedy provest ten pokus s postupnou aktualizaci ?
28. ledna 2014 (12:03) #17203Nejdříve bych všechno ještě raději zazálohoval, zejména databázi…
Potom bych plugin deaktivoval a přejmenoval jeho složku na FTP. Stáhnul bych si nějakou starší verzi, např. 3.7.5 a nahrál ji na FTP a zkusil aktivovat. Možná to bude chtít nějakou částečnou aktualizaci databáze, těžko říci. Pak bych plugin zase deaktivoval a smazal (ručně na FTP, nikoli z administrace) a ještě jednou to zopakoval pro poslední verzi z 3.7.x, tedy 3.7.8.3. A nakonec už stačí tuto verzi zase deaktivovat a smazat a přejmenovat na FTP zpátky tu původní (nejnovější) verzi a znovu ji zkusit aktivovat a provést aktualizaci databáze. A pak to bude buď fungovat nebo ne (a můžete vrátit zálohovanou databázi a zkusíme to třeba ještě jinak)…
Problémem může být, že se už něco aktualizovalo na novou verzi, takže to zase nerozpozná stará verze. Neměl by nějakou starší zálohu hosting, na kterém je web provozován?
A určitě dejte vědět, jak to dopadlo, napadá mě ještě trochu upravit aktualizační skript, ale to si necháme až jako poslední možnost :-)
2. února 2014 (19:15) #17204Tak jsem se do toho pustil….momentalne jsem tam nakopiroval verzi 3.7.5, ale stejne mi to hlasi, ze tam mam verzi 3.8.13.3….tak ne vim co s tim dal
2. února 2014 (19:33) #17205a ted se to “podelalo” uplne….no nejak na to nemam nervy
-
AutorPříspěvky
Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.