Zaheslování stránky, zavedení uživatelů

Úvodní stránka Fórum podpory WordPressu Problémy s WordPressem Zaheslování stránky, zavedení uživatelů

Zvolené téma obsahuje celkem 11 odpovědí. Do diskuze (5 účastníků) se naposledy zapojil uživatel  togur a poslední změna je stará 12 let, 4 měsíce.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 příspěvků - 1. až 12. (z celkem 12)
  • Autor
    Příspěvky
  • #1676

    wifi_jirka
    Participant
    Web

    Zdravím,

    klient má zajímavý požadavek. Chce určitou stránku zaheslovat (což není ve WP problém), ale tak, aby se na ni jeho partneři dostali po zadání svého IČa, které klient dopředu v systému vyplní.

    Jednodušší by bylo daným klientům zaslat heslo mailem, ale to klient nechce a ani nějaká “složitá” registrace není požadována.

    Napadá Vás, jak na to ?

    Díky

    #11556

    togur
    Participant
    Web

    Jak se to přesně má chovat: každý ke svému obsahu nebo více usr (s různým IČem) ke stejnému obsahu?

    Nedalo by se to napasovat na řízení přístupu dle kategorií – např. http://wordpress.org/extend/plugins/contexture-page-security/ ?

    #11557

    togur
    Participant
    Web
    #11558

    wifi_jirka
    Participant
    Web

    všichni budou mít k dispozici stejný obsah – velkoobchodní ceník

    #11559

    admin
    Keymaster
    Web

    Pokud budou mít všichni k dispozici stejný obsah, tak mi přijde zcela zbytečné vytvářet různá hesla, ale stačí jedno heslo (klidně např. IČO samotného velkoobchodu)? Tím by se to celé hezky jednoduše vyřešilo, a to bez nutnosti registrace. Teoreticky by možná šlo mít někde (uživatelské pole) uloženo více hesel k jedné stránce, ale zase budete muset řešit správu (administraci) těchto IČO, vždy je aktualizovat s novým uživatelem, atd. Trochu mi to postrádá smysl…

    Pokud je ale třeba jednotlivé uživatele ještě nějak jinak registrovat (klient může mít vlastně správu uživatelů ve WordPressu jako databázi zákazníků), tak už je možné udělat nějaké lepší řešení (uživatelské role, doplňující pole k profilu, např. IČO). Potom ale už není potřeba zadávat IČO pro přístup ke stránce s ceníkem, protože stačí kontrolovat, zda je zákazník přihlášen (a tedy je mu dovoleno k ceníku přistupovat).

    Zkuste se ještě zamyslet nad detaily…

    #11560

    wifi_jirka
    Participant
    Web

    Osobně bych to řešil jedním heslem, uvidím co na to zákazník …

    zatím díky

    #11561

    mirekk
    Participant
    Web

    Nechci do toho moc kecat, ale jedno heslo pro všechny je nepraktické. Z vlastní zkušenosti vím, že je pak problém, pokud zákazník bude chtít jednomu z jakéhokoliv důvodu ukončit možnost přístupu. Musí pak změnit všem přístupové údaje. Lepší je, přihašovací jméno třeba to IČO a heslo různé

    #11562

    Alex
    Participant

    Souhlasím s mirekk, ať je to jak chce, tak mít vlastní heslo je minimálně z pohledu “tohle je moje heslo a znám ho jen já”. Každý by asi raděj vlastní heslo, protože se nejedná o nějaké Demo. Mám své IČ a k tomu své heslo.

    #11563

    admin
    Keymaster
    Web

    Díky za podnětné komentáře! Ano, jde o zásadní rozhodnutí:

    1) Bude vytvořena celková správa uživatelů (tzn. včetně jejich registrace, hesla, doplnění IČ a případně jejich schvalování) + úpravy na straně WordPressu (např. aby se klienti vůbec nedostali do administrace).

    2) Bude chráněna pouze jedna jediná stránka s ceníkem, která bude mít jedno heslo. A z toho vyplývají všechny výhody (heslo jen pošlete emailem) i nevýhody (např. viz mirekk).

    Každopádně samotná volba hesla v podobě IČ je dost nešťastná, protože to pak už ani není heslo, ale veřejně známý údaj :-) Takže buď jedno heslo nebo kompletní správa uživatelů se vším všudy. Asi by bylo možné mít i různá hesla pro stránku (viz nápad s uživatelskými poli), ale podle mě je to zbytečný nesmysl, protože by se ty údaje stejně musely nějak spravovat (zadávat) a to už je možné snadněji použít funkce pro správu uživatelů ve WordPressu.

    #11564

    togur
    Participant
    Web

    Souhlas. To ICo opravdu moc nedává smysl. Určitě bych šel cestou standardní registrace uživatelů. Stačí pomocí zmíněného pluginu vytvořit skupinu usr, kteří mohou přistupovat ke stránce ceníku. (Page Security dokonce má defalutní skupinu “Registered Users”) a přístup kontrolovat běžným usr name & registračním heslem. Tohle lze realizovat na pár kliknutí.

    #11565

    wifi_jirka
    Participant
    Web

    Snažím se to skloubit nějak dohromady. On ten původní účel je prostější než se zdá. Jde jen o to, aby běžný uživatel neviděl velkoobchodní ceník, protože si pak myslí, že může požadovat právě tyto ceny po obchodníkovi :-)

    Kompletní správa uživatelů má úskalí v tom, že bez registrace se člověk k obsahu nedostane. A ne všichni se chtějí registrovat jen kvůli ceníku, takže mohou stránku opustit bez potřebných informací. Tomu se chce obchodník vyhnout a proaktivně zadat IČa svých partnerů, aby oni sami nemuseli dělat nic. Také pohyb v samotném RS (pokud pořeším práve) může někoho zaskočit.

    Na druhé straně potencionální noví/neznámí odběratelé stejně musí IČO nějak nahlásit. Čili v tomto směru jim nijak proaktivně vsyjít nemůžu, ledaže bych použil křišťálovou kouli.

    Díky diskuzi, i když je to spíše banalita, jsem rád za Vaše komentáře.

    #11566

    togur
    Participant
    Web

    Nic nebrání aby registrace dělal obchodník sám a heslo = IČ. Navíc tento způsob přináší výhody možného postupného budování CRM systému. Pomalu se mohou přidávat další funkce: newsletery, rozesílání info promo akcí, ankety spokojenosti ap. Jinak hodně štěstí a pevné nervy při implementaci ;-)

Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 příspěvků - 1. až 12. (z celkem 12)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

WordPress – novinky, návody a zajímavosti