Úvodní stránka › Fórum podpory WordPressu › Pluginy (funkčnost webu) › WordPress a SEO: Indexování roboty
Štítky: All in SEO Pack, Google Search Console, robots.txt, SEO, The SEO Framework, wordpress seo, Yoast Seo
Zvolené téma obsahuje celkem 9 odpovědí. Do diskuze (5 účastníků) se naposledy zapojil uživatel admin a poslední změna je stará 8 let, 2 měsíce.
-
AutorPříspěvky
-
5. března 2016 (19:07) #26892
Dobrý den,
nedávno jsem spustil nový web nahttp://www.myokarditida.cz
. Chtěl bych mu zvýšit s rank a page rage a vůbec se dostat co nejvýše při vyhledávání na seznamu a v google. Google mi ukazuje, že podlerobots.txt
nemůže mé stránky indexovat a projíždět. Nevím ale, kde to mám změnit, ani kde je můžu ve wordpressu najít kořenový adresář. Této části moc nerozumím. Budu rád za každou radu. Moc děkuju.5. března 2016 (21:29) #26893Dobrý den, vezmeme to trochu popořadě:
1. Google váš server normálně indexuje, když si dáte do http://www.google.cz příkaz
site:www.myokarditida.cz
tak vidíte, že zná 41 stránek, které asi Váš server obsahuje. Takže v tomto problém není. A když si dátehttp://www.myokarditida.cz/robots.txt
tak vidíte, že zde žádný zákaz není. Tak v tomto to nebude.2. Robots.txt – v tomto trochu nechápu filozofii WordPressu, ale obecně se přímo k
robots.txt
nedostanete, musíte na to použít nějaké pluginy a nebo si přímo v roootu serveru na FTP založit souborrobots.txt
a indexovat jej přes FTP. Nicméně pokud to myslíte se SEO trochu vážně, tak doporučuji nějaký SEO plugin, buď Yoast SEO, který ale po posledním update tedy nemá nejlepší pověst, nebo velmi dobře vypadá nový The SEO Framework. Používám oba, ale dnes se spíše kloním k tomu druhému. Oba tyto pluginy umí i editacirobots.txt
.5. března 2016 (21:39) #26894Ještě jsem trochu sáhnul na ten Váš web a vidím, že vy používáte Yoast SEO, takže tam máte možnost tu editaci
robots.txt
dělat – SEO -> Tools -> File editor, ale obecně není důvod.6. března 2016 (13:11) #26897Dobrý den,
moc Vám děkuji. Google Search Console mi pořád ukazuje, žerobots.txt
zabraňuje indexování, i když jsem tento soubor již změnil. Je to jen otázka času, než se to tam změní?
Mohl byste mi prosím poradit co ještě mohu více udělat ke zvýšení SEO a pozice ve vyhledávačích? Zaregistroval jsem se již do katalogů, dal odkaz na stránky do diskuzí s podobnou tematikou. Má nějaký významný vliv rozšířit to i na sociálních sítích? Nebo mám zatím jen počkat, aby to Seznam a Google nějak “udělali sami o sobe?”
Děkuju.6. března 2016 (16:56) #26907Dobrý den, je to velmi zvláštní, že ta Google Search Console ukazuje, že nedochází k indexování. Ještě mě napadlo, aby jste se podíval do nastavení WordPress – Nastavení – Zobrazování – Dostupnost pro vyhledávače, jestli zde náhodou nemáte zakliknuté, že Zakazujete prohledávání a indexování serveru. Vzhledem k tomu, že ty stránky v tom Google jsou tak by to asi nemelo být zakliknuté, ale pro jistotu. Pak můžete ten Google trochu “pošťouchnout v té Google Search Console a to, že dáte Načíst jako Google v sekci Procházení. Ale všechno je to trochu na libovůli toho Google.
Odpověď na druhou část otázky by vydala na celou knihu a ne jenom jednu. :) Nevím jaká je konkurence v oboru na který jsou stránky zaměřeny, ale musíte si uvědomit tu věc, že z daleka 99% nejste první, kterého napadlo o myokarditidě psát. Ano trochu Vám hraje do noty, že máte doménu tohoto názvu, ale i tak, když dáte vyhledat toto slovo, tak Vám to vrátí cca 18000 odkazů. Navíc zde se budete trochu potýkat s tím, že toto slovo je stejné i v jiných jazycích. Google sice při vyhledávání pro češtinu bude preferovat více české odkazy, ale i tak to bude boj. Takže pokud jste měl představu, že si pořídíte specifickou doménu a uděláte server s několika stránkami a bude vyhráno tak tak to nefunguje. Zde analogie s normálního světa s “dobrou ulicí” není.
Takže to co děláte, tak v tom budete muset dále pokračovat a pokud bude Váš web zajímavý pro uživatele, tak oni si jej s Vaší pomocí postupně najdou a ta návštěvnost a umístění v Google bude lepší. Trochu Vám přiblížím průběh návštěvnosti našeho serveru http://www.vlasyaucesy.cz, který jsme spustili cca před 2 lety. První půlrok i když jsme vlastnili dost obsáhlou databázi registrovaných uživatelů na které jsme mohli cílit newslettery a také magazín http://www.profimoda.cz, který má cca návštěvnost 1000 uživatelů denně, tak přesto všechno jsme měli návštěvnost maximálně 200-300 uživatelů za den a při vyhledávání jsme měli odkazy v průměru na 10 straně a dále. A zde nastupuje ta tvrdá řehole každodenního publikování několika článků, která je spojená s analýzou čtenosti a také tím, na jaké slovo ten článek cílíte. A teprve během cca 12 měsíců jsme se dostali na denní návštěvnost cca 4000 unikátních uživatelů denně a stali se vlastně naprostou jedničkou na trhu.
V tom cílení na klíčové slovo (frázi) Vám právě pomáhá Yoast SEO, který Vám řekne nakolik je článek dobře napsán právě z pohledu kvality toho cílení na dané slovo (slovní spojení). Navíc jak jsem psal musí se jednat o články také zajímavé pro uživatele, protože jenom ti právě díky svým odkazům na tyto články z jiných stránek Vám pomáhají k tomu, aby Váš server stoupal v umístění na Google. A takto musíte vytrvat minimálně po dobu jednoho roku ale i více, kdy pokud je Váš server opravdu zajímavý a zvyšuje se mu návštěvnost, tak také bude stoupat v tom žebříčku na Google. Se Seznamem je to podobné, bohužel Seznam je v indexaci ještě pomalejší než Google, takže tam platí obecně to, že než si Vás vůbec Seznam všimne tak uplyne minimálně 1/4 – 1/2 roku. Opět ho můžete trochu pošťouchnout a to tím, že ty stránky přidáte na stránce Přidání stránky do vyhledávání . Obecně platí, že nejlepší metoda je psát odborné články na velmi navštěvované servery s možností odkazu na svůj web. Takže pokud máte dobrý kontakt na např. iDnes, Novinky atd. s tím, že Vám vypublikují takový článek tak máte vystaráno, protože to je právě ta nejsilnější zbraň pro kvalitní indexaci vlastních stránek. Odkaz z velmi navštěvovaného a hodnoceného webu. Pak samozřejmě vytváření komunity na dané téma, sběr emailů na komunikaci s čtenáři atd. Těch metod je velká řada, zde by Vám už nejlépe poradila kolegyně vydavatelka a specialistka na SEO Roxana Báťková, která toto vše má pod palcem.
Jedna drobnost k těm odkazům v diskusích – 99% má právě kvůli to, že byly zneužívány ke zvyšování návštěvnosti konkurence nastaveno, že vkládané odkazy jsou
nofollow
, takže ten Google ten odkaz vlastně nevidí. Ten odkaz je pouze zajímavý z pohledu návštěvnosti, že přes něj přijdou uživatelé.Jak jsem psal, jedná se o celou knihu rad a také nemálo investic, jak buď přímo finančních a nebo minimálně investic v podobě práce. Ale zase na druhou stranu takto je to spravedlivé, protože si představte, že by jste měl už konečně ten svůj web v TOP5 a pak by jen tak někdo udělal pár stránek a vy by jste tam lusknutím prstu nebyl.
6. března 2016 (20:32) #269086. března 2016 (23:59) #26910Strašně moc Vám děkuji, budu se Vašimi řadami řídit. Má celkově, nejen kvůli pozici ve vyhledávání, vytvoření stránky webu na sociálních sítích?
7. března 2016 (9:26) #26911Dobrý den, vy mi dáváte :) Školení SEO v přímém přenosu :) Jak už jsem psal v tom předchozím příspěvku, tak na to, aby Vám stoupalo povědomí o stránkách a tím ruku v ruce návštěvnost, tak musíte dělat prakticky cokoliv. Když to přeženu, tak se spojíte i s ďáblem :). Jenom podvody s indexací se moc nevyplácí, toto Google velmi pečlivě hlídá a jak Vám na to přijde, tak Vás zařadí na svůj blacklist a z něj se dostat je prakticky nemožné. A sociální sítě do toho spojení s ďáblem také patří. Jedna věc je jejich se zvyšující indexovanost v Google a druhá je tvorba komunity a tím také návštěvnosti. Ale musíte si uvědomit, že Facebook za svou krátkou éru změnil svá pravidla asi tisíckrát, takže to co platí dnes nebude platit zítra. Ale i tak, proč si nevytvořit odkazy, když to jde a je to vlastně zadarmo. Takže ano, dělejte i stránky na Facebooku (jiné sítě jsou u nás prakticky mrtvé), ale musíte tam opět tvořit unikátní obsah. To že tam dáte odkaz na svůj nový příspěvek k ničemu není. Ale co je ještě důležitější než tvorba stránek na přímo Facebooku, je dát na těch svých stránkách lidem možnost sdílení. Takže použijte nějaký plugin na sdílení pomocí Sociálních sítí, který u každého Vašeho příspěvku na webu dá uživatelům možnost jej jednoduše nasdílet svým přátelům a známým.
A ještě jedna drobnost. Zapomeňte na Pagerank. Ten je od roku 2014 mrtvý a Google jej již neupdatuje. On vedl přesně k tomu co nechtěli a to, že se odkazy začaly prodávat, vznikalo tisíce “mrtvých stránek”, tzn. odkazových farem, jenom proto aby jste měl velké množství odkazů a moc se neřešila jejich kvalita. To jde vidět ještě dnes v nabídkách na Webtrhu, kde jsou nabídky, že člověk vlastní 700 webů a více a na nich nabízí odkazy. Zkuste někdo vytvářet kvalitní obsah na 700 webů. :D A toto právě v roce 2014 Google změnil a začal se orientovat právě na kvalitu odkazu a ne na množství. A to se jaksi nedá moc vyčíslovat. Srank ještě existuje, ale myslím si, že Seznam už funguje ve stejném duchu jako Google jenom jaksi se zpožděním a má jej jen s historických důvodů a věřím, že jej do budoucna také zahodí, protože jeho vypovídající hodnota je prakticky nulová.
Snad Vám a možná i ostatním těchto pár rad do začátků bude stačit, ale je to velmi obecné, jak jsem psal, je toho na několik knih, které už byly napsány a dalších spoustu co napsány budou.
21. prosince 2016 (18:32) #30254Díky Azifaral za velmi podrobné informace, které se náramně hodí teď v danou chvíli, poněvadž šéf společnosti, ve kt. pracuji, pověřil mě shánět informace ohledně SEO apod., nejspíš se to bude dělat vlastními silami, poněvadž nechce přibírat nějakou SEO-agenturu.
Mimochodem, je tento článek podle vás pro nováčka vhodný – http://www.mediaunit.cz/jak-na-seo-optimalizaci-navod/ ?21. prosince 2016 (19:32) #30255@azifaral si tady občas moc hezky “ublogne” :-)
@shema: Ten návod vypadá docela schopně, určitě tam nějaké základy budou (nečetl jsem podrobně). Osobně si myslím, že je maximálně důležitý obsah (nejen množství a pravidelnost, ale i zaměření na správná klíčová slova). Jinak žádné speciality nepoužívám, vyhledávače WordPress už vcelku dobře znají a šablony většinou obsahují vše potřebné, takže se stačí zaměřit na samotný obsah (a jeho šíření). Pokud bude obsah užitečný pro návštěvníky webu, tak to vyhledávače poznají :-)
SEO agentury se asi vyplatí, ale zejména pokud narazíte na nějakou dobrou, která bude ovšem také velmi drahá. Nějaká SEO analýza za pár tisíc s odkazem na testovací nástroje typu “SEO Servis” je víceméně k ničemu. Můžete začít vlastními silami a uvidíte, zda se někam pohnete :-)
-
AutorPříspěvky
Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.