vyhledávání stránky na internetu

Úvodní stránka Fórum podpory WordPressu Problémy s WordPressem vyhledávání stránky na internetu

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (5 účastníků) se naposledy zapojil uživatel  CeL78 a poslední změna je stará 3 roky, 6 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)
  • Autor
    Příspěvky
  • #21914

    jsem absolutní amatér a vytvářím své vlastní stránky.pomocí šablony chunk se mi již něco podařilo, ale mám problém s tím, že vyhledávače mé stránky nejsou schodné najít.Pouze když zadám přesnou adresu.Jak docílit, prosím, toho, abych byla vyhledatelná pomocí nějakých klíčových slov. Mám wordpress 4.1, nejnovější verzi. děkuji

    #21915

    admin
    Keymaster
    Web

    U nových webů to podle mě nějakou chvíli trvá (možnosti pro Google jsme řešili zde a pro Seznam.cz zase zde). Zkuste hledat např. nějaký název stránky či příspěvku, případně můžete zkusit použít parametr site, který zobrazí všechny indexované stránky, např.

    site:www.separatista.net

    Máte povolenou dostupnost webu pro vyhledávače?

    #21923

    Azifaral
    Participant
    Web

    Víte, nebylo by špatné, pokud by jste nám tady dala odkaz na váš web, abychom se mohli podívat na případné chyby, které by mohly vzniknout. Jinak co se týká SEO, tak to je opravdu běh na velmi dlouhou trať a velmi záleží na tom jakého oboru se ten web týká. Existují slova s tzv. nízkou a vysokou konkurenčností a v případě, že máte web s tou vysokou (např. oblast módy) tak prosadit se alespoň do 10 v google vyhledávání je opravdu slušný výkon a vše bude potřebovat delší dobu.

    Příklad našeho serveru http://www.vlasyaucesy.cz:
    1. Po spuštění, kde dobou spuštění beru chvíli kdy web obsahoval cca 40 příspěvků a 20 stránek, trvalo skoro 4 měsíce než jsme se začali probojovávat na přednější místa na google a to pravidelně publikujeme cca 3-5 příspěvků denně. A i tak v mnoha případech se nedostaneme ani na 5 stranu google vyhledávání.

    2. Co se týká Seznamu, tak zde ta indexace probíhá tak prazvláštním způsobem, že ani většina odborníků na SEO si není úplně jistá, jak správně naoptimalizovat ty stránky. A my dodnes se Seznamem ne málo bojujeme a klíčová slova, která máme na Google umístěná v první desítce odkazů, nebo jsme dokonce na prvním místě, tak na Seznamu jsou na x-té stránce.

    3. V žádném případě vám nestačí to, že napíšete bez rozmyslu nějaký text (příspěvek) a k němu přidáte skupinu tágů a máte pocit, že tím je vyhráno. Každý příspěvek musíte pečlivě promyslet, klíčové slovo na který je definovám by se mělo kromě titulku objevovat v prvním odstavci a to několikrát. Vynikající nástroj je na to WordPress SEO by Yoast , který vám každý příspěvek zhodnotí. Jen tak máte šanci správně tvořit příspěvky, které jsou konkurenceschopné.

    4. Klíčová slova, alespoň z počátku definujte dost specificky, tzn. je nereálné si myslet, že je hned v počátku možné se prosadit v obecných klíčových slovek (košile, móda, barva, šampón, vana, cihla atd..) tam je obrovská konkurenčnost. Ono jej sice vyhledává 50-100 tisíc lidí za měsíc, ale musíte si uvědomit, že jenom v ČR je podle statistik cca 30 tisíc eshopů o webech ani nemluvím a každý z nich právě podobná obecná slova obsahuje. Takže, pokud definujete v příspěvku klíčové slovo, tak dost specificky, tzv. long tail a tato slova se snažte prosadit. (tzn. ne Autokemp, ale Autokemp na Morávce). Toto slovní spojení sice hledá méně lidí, ale jsou to ti lidé, které chcete primárně oslovit.

    5. A samozřejmě musí někdo o vašem serveru vědět, tzn. je potřeba vytvářet na něj odkazy na diskusních fórech, zájmových serverech, poslat odkazy svým známým, tvorba facebook stránek atd.

    A především opravdu neočekávejte, že vytvoříte server, byť sebelépe udělaný jak graficky tak textově a do týdne budete na špici ve vyhledávání. Pokud by to takto fungovalo, tak chudáci ti, kteří pravidelně denně usilovně pracují na svých stránkách po dobu několika let a najednou by jen tak byli odsunuti nově vzniklým webem. V tomto je i ten Google “spravedlivý”, kdy i hodně velká vydavatelství musí investovat hodně peněz a času do svého nového produktu, aby předběhli svou konkurenci.

    Možná, že toto vyznívá trochu demotivačně, ale musíte si uvědomit, že tvorba web stránek a magazínů je konkurenční prostředí stejně jako jsou jiná. A jenom dlouhá a poctivá práce vede nakonec k tomu, aby jste se alespoň na velmi specifická klíčová slova dostala na špici.

    Uff …trošku jsem se rozepsal :)

    #26912

    Martina Sebova
    Participant

    Dobrý den, můžete mi poradit, kam se píšou klíčová slova pro vyhledávání? Myslím v rámci vzniku webovek. Webovky naší organizace už mám v základu hotové, až se víc naučím s programem, tak budu opravovat, ale ta klíčová slova nevím, kam zadat. Můžete mi poradit taky, jak vytvořit rámeček “Kontaktujte nás”. Vím, že to jde, ale nejde mi to nějak (www.victoria-regia.cz). Děkuji. Martina Š.

    #26914

    Azifaral
    Participant
    Web

    Dobrý den, nevím zda rozumím Vašemu dotazu přesně. Nicméně jak já to chápu, tak se vlastně ptáte na ten bod 4 z mého předchozího příspěvku. Za prvé si prosím přečtěte můj další příspěvek na podobné téma, který by Vám mohl něco objasnit. Protože ta klíčová slova vy vlastně nikde nepíšete, respektive ony jsou součástí toho daného příspěvku a právě díky jejich četnosti – v nadpisu, v prvním odstavci, v popisku obrázků atd. dojde k “naklíčování” daného příspěvku na dané slovo, nebo celou frázi. Takže laicky, když budete psát příspěvek na téma Interaktivní seminář, tak o je právě to klíčové slovo, respektive fráze, která bude v názvu a následně se vám bude v tom příspěvku častěji opakovat, takže následně vyhledávač (Google, Seznam) to začne chápat tak jak má, že Interaktivní seminář je tou frází o které vy píšete a která má vaše čtenáře zajímat. berte to prosím ale jako velmi, ale opravdu velmi laické objasnění celého problému, ten je samozřejmě daleko složitější a komplexnější.

    Ten druhý dotaz opravdu nechápu, protože nevím co máte na mysli pod pojmem rámeček. Formulář?

    #27527

    CeL78
    Participant

    Dobrý den,
    tady řešíte klíčová slova a docela jsem tazatele pochopil, protože mám stejný problém. Řeším taky klíčová slova. Nejde mi o aktuální články, to je mi jedno, kde v vyhledávači vyskočím, ale klíčová slova webu.
    Dělal jsem stránky pro BD Machkova a to jsem dal na web:
    <meta name=”description” content=”Bytové družstvo Machkova 8/1645″>
    <meta name=”keywords” content=”Machkova 1645″>
    <meta name=”author” content=”Miroslav Mach”>
    <meta name=”categories” content=”Stránky bytového družstva”>

    Pak jsem normálně na googlu a na seznamu přidal stránku do vyhledávače přes jejich odkaz a normálně BD Machkova vyskočí ve vyhledávači hned nahoře, protože jiná stránka s tím tématem není.
    Teď dělám stránky SVJ ve wordpressu a nevím kam napsat klíčová slova. Opět to budou jediný stránky s tímto nadpisem, ale nevím kam zadat.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.