Stahování – přetahování email adres

Úvodní stránka Fórum podpory WordPressu Pluginy (funkčnost webu) Stahování – přetahování email adres

Zvolené téma obsahuje celkem 22 odpovědí. Do diskuze (4 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  admin a poslední změna je stará 10 let, 10 měsíců.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (z celkem 23)
  • Autor
    Příspěvky
  • #2846

    AKM
    Participant
    Web

    Dobrý den, neví někdo jestli existuje plugin, který je schopen přetáhnout email adresy z vlastní email schránky tak aby šel vytvořit adresář pro newsletter.
    Nechce se mi zadávat každou jednotlivou email adresu zvlášť

    Děkuji

    #14600

    masterbill
    Participant
    Web

    ahoj,

    doporučuji si kontakty exportovat do CSV a poté otevřít v Excelu a v něm vymazat vše kromě emailů a máte CSV soubor plný emailových adres, které si zkopírujte kam potřebujete…

    #14601

    togur
    Participant
    Web

    masterbill: Pokud to chápu správně, karelantoninmachacek požaduje import DO pluginu. Export zvládá každý druhý subscription plugin, ale nevím o žádném s importem.

    :-(

    #14602

    masterbill
    Participant
    Web

    togur: no, vždyť ano… takže názorněji… mám 150 emailů, nechám si je vyexportovat z outlooku do jednoho CSVčka, které následně otevřu v Excelu a odstraním vše kromě adres, takto upravený soubor uložím a nyní ho otevřu v texťáku a mám jen adresy oddělené středníkem… které zkopíruji a vložím do políčka pro příjemce…

    #14603

    togur
    Participant
    Web

    To ale budeš mít celý seznam v jednom záznamu. A jak ošetříš unsubscribe?

    #14604

    masterbill
    Participant
    Web

    já jsem řešil zadání a to bylo dostat emaily do newsletteru, tak aby se to nemuselo vkládat po adrese…

    Pokud by někdo požadoval fci jako ty, tak bych zkusil třeba: http://wordpress.org/extend/plugins/subscribe2/

    Jinak určitě existuje plno pluginů, které zastávají funkci newsletteru

    #14605

    togur
    Participant
    Web

    Dík za tip. Vyzkoušel jsem – Subscribe2 to opravdu umí rozložit na jednotlivé adresy. Z těch, které jsem testoval já, uvedený způsob nefunguje.

    #14606

    AKM
    Participant
    Web

    Nějak tomu nerozumím, Takže nejdříve ty emaily musím z emailové schránky přesunout do Outlooku pak do CSV pak otevřít v Exelu vymazat a pak to uložit do adresáře Newsletteru.

    Měl jsem na mysli nějaký plugin, který by si dokázal ,, vycucnout” emailové adresy přímo z emailové schránky.

    Samozřejmě že bych zadal adresu + heslo.

    #14607

    togur
    Participant
    Web

    :-) Ne, neznám žádný plugin, který by uměl “vycucávat” adresy přímo z emailu.

    Outlook do toho vůbec tahat nemusíš. Jen tvůj emailový program musí podporovat export adres do CSV (většinou ano). A newsletter zase musí podporovat import (to není tak jisté).

    Poznámka: víš, zpravidla hodně pomůže, když napíšeš, který konkrétní program pro newsletter a email používáš ;-)

    #14608

    AKM
    Participant
    Web

    – schránku mám na Seznamu.cz respektive Emailu.cz dále na na Centru.cz, Email.ru, Gmeil.com, Yandex.ru, Meta.ua

    – pokud jde o newsletter zatím nepoužívám žádný právě že jsem hledal ten co by uměl importovat přímo ze schránky, proto jsem ani neuváděl jejich konkrétní názvy jelikož jsem tuto možnost u žádného nenašel.

    #14609

    togur
    Participant
    Web

    A kruci – koukám seznam.cz neumí export adres!?

    Pak asi skutečne bude nutné nejprve připojit účet k nějakému klientovi.

    Bohužel, sám web emailové služby nepoužívám, tak ti nedokážu přesněji poradit.

    Z pluginů pro newsletter vyzkoušej Subscribe 2 , jak tady doporučoval masterbill.

    #14610

    AKM
    Participant
    Web

    A jak je to s více jazyky? – Jde mi o azbuku.

    Jde mi o to že když posílám email z České do Ukrajinské schránky tak s toho někdy dojdou podivné klikyháky a zrovna tak obráceně z Ukrajinské do České a nebo mi to padá do SPAMU.

    Nebude se toto dít u newsletteru??? Jak tomu předejít???

    #14611

    admin
    Keymaster
    Web

    Celé je to zajímavá problematika, ale WordPressu se týká pouze okrajově…

    Přímé napojení na jednotlivé emaily není moc jednoduché a obávám se, že většina poskytovatelů ho nabízet nebude. Pokud vím, tak je možné využít OAuth 2.0 protokol pro Gmail (návod pro použití pomocí PHP), ale v podobě WordPress pluginu jsem to zatím nikde neviděl. A muselo by se to celé přizpůsobit, nevím, jestli by se to vyplatilo celé programovat pouze pro získání kontaktů…

    Každopádně bych doporučil nainstalovat Thunderbird (či jiného emailového klienta), nastavit si pro všechny emailové adresy synchronizaci pomocí protokolu IMAP a importovat všechny emaily z různých schránek. Pozor na různá nastavení, abyste si nesmazal emaily v online úložišti, nechávejte tam pro jistotu kopie na serveru.

    Postupně si tak s nově příchozími emaily začnete vytvářet vlastní přehledný adresář (Thunderbird si kontakty sám sbírá a shromažďuje), který je stejný pro všechny emailové účty. Kontakty si pak můžete libovolně třídit, upravovat, doplňovat, atd. Pokud potřebujete naplnit adresář hromadně ze všech stažených emailů, tak můžete použít nějaký plugin (doplněk), např. pro Thunderbird existuje EMail Address Crawler. Vytvoří adresář ze všech emailů naráz a pak už ho stačí jen vyexportovat v podobě .CSV, kterou umí naimportovat většina kvalitních pluginů pro provozování Newsletteru.

    Obecně pak pro posílání Newsletterů doporučuji plugin Wysija Newsletters (import umí samozřejmě také).

    Newslettery jsou pravděpodobně odesílány ve standardním kódování utf-8, takže by tam neměl být žádný větší problém. “Klikyháky” se často objevují, pokud používáte webové rozhraní emailových služeb, Thunderbird by měl tyto problémy také omezit na minimum. A pokud jde o Spam, tak to záleží na nastaveních konkrétních používaných služeb. Pokud má Seznam nastaveno, že emaily s azbukou většinou hází do Spamu, tak s tím podle mě nic neuděláte. Můžete samozřejmě zkusit nastavit filtry a přidávat si tam třeba adresy s nějakou koncovkou, ale pokud filtrují poštu ještě na serveru (než dorazí do schránky), tak to asi stejně nepomůže. Doporučil bych ale určitě založit si emailové adresy na vlastní doméně, ideálně hostované na vlastním serveru (tam si pak můžete různá nastavení a filtry pro Spam obvykle měnit).

    #14612

    AKM
    Participant
    Web

    – jde mi o to najít plugin , který by to uměl a mohl bych ho mít přímo implementovaný ve WordPressu ať již v newsletteru nebo jako jiný spolupracující plugin s newsletterem. ( Z vašich sdělení chápu že asi není)

    Jde o to že do stránek se můžu přihlásit kdekoliv na světě z různých zařízení, ale při řešení emailovým klientem musí být vždy na tomto zařízení nainstalován tento klient. To mi připadá dost nevýhodné a chtěl bych se tomu vyhnout.

    (Možná že zkusím to zadat jako poptávku jestli takový plugin nebude schopen někdo za nějakou rozumnou sumu naprogramovat)

    – E-mailové klienty mám nainstalované

    – Wysija Newsletters i Subscribe2 zkouším mezi dalšími desítkami. Wysija Newsletters se mi zdá jako jeden z těch lepších.

    – Na dvou doménách http://www.toulkyseseniory.cz/ a http://www.technickaspravanemovitosti.cz/ (ty sou na http://www.web4u.cz/ ) mám emaily , ale http://www.akmholding.cz/ a jiných, které hostuji na Endoře to bohužel nejde protože to Endora neumožňuje.

    – Jde o to že některé newslettery budou více jazyčné. Tak uvidíme jak budou docházet.

    Při procházení pluginů jsem narazil na různé pluginy související s emailovými a cloudovými službami. Co si o tom myslíte? Vyplatí se využít takové řešení?

    P.S to by mě pak docela zajímalo jak firmy zabývající se email marketingem získávají tak obrovské databáze emailů. Například SC Group z Kyjeva má 3,8 mil na Ukrajině , 2,1mil v Rusku a další miliony po celém světě. Jak to ,,sakra” dostali do těch adresářů Newsletterů. ;-)

    Prý dokáží získávat emaily i z adresářů na internetu.

    #14613

    admin
    Keymaster
    Web

    Žádný plugin neexistuje a nebude existovat, protože to nepodporují provozovatelé emailových služeb (kromě Gmailu). Takže i nějaká poptávka je podle mě k ničemu. Mohl by existovat, pokud budete mít emailové adresy na své doméně a tu umístěnou na svém serveru (VPS). Administrátor potom může nastavit a zprovoznit různé věci “na přání”. Každopádně jdete na jednoduchou věc zcela zbytečnou oklikou…

    Jde o to že do stránek se můžu přihlásit kdekoliv na světě z různých zařízení, ale při řešení emailovým klientem musí být vždy na tomto zařízení nainstalován tento klient.

    To je nesmysl. Pokud máte ve firmě někoho na IT, tak mu řekněte, ať vám to vysvětlí/nastaví. Vše bude samozřejmě v emailovém klientovi, ale pokud ho nebudete mít k dispozici, tak můžete používat také online rozhraní. Vše bude pomocí protokolu IMAP automaticky synchronizováno (pokud to správně nastavíte). Pošlete email z emailového klienta a email se objeví i ve schránce na webovém rozhraní.

    Jde o to že některé newslettery budou více jazyčné. Tak uvidíme jak budou docházet.

    Odcházet budou emaily zcela jistě v pořádku, ale pokud budou mít uživatelé něco špatně nastaveno ve svém emailovém klientovi nebo to bude mít nastaveno třeba přímo provozovatel emailových služeb, tak mohou dojít v podobě “rozsypaného čaje” a nikdo tomu bohužel nezabrání…

    Při procházení pluginů jsem narazil na různé pluginy související s emailovými a cloudovými službami. Co si o tom myslíte? Vyplatí se využít takové řešení?

    Netuším, co tím máte na mysli…

    P.S to by mě pak docela zajímalo jak firmy zabývající se email marketingem získávají tak obrovské databáze emailů.

    Různě. Nakupují (a kradou) databáze, procházejí internet (katalogy i obyčejné stránky), spolupracují např. s poskytovateli emailových služeb :-)

    #14614

    AKM
    Participant
    Web

    Takže to znamená jestli tomu dobře rozumím
    – nejde udělat virtuální emailový klient ve formě pluginu přístupný kdekoliv na světě protože to prostě nepodporují emailové služby.

    Žádný plugin neexistuje a nebude existovat, protože to nepodporují provozovatelé emailových služeb (kromě Gmailu). Takže i nějaká poptávka je podle mě k ničemu. Mohl by existovat, pokud budete mít emailové adresy na své doméně a tu umístěnou na svém serveru (VPS). Administrátor potom může nastavit a zprovoznit různé věci “na přání”. Každopádně jdete na jednoduchou věc zcela zbytečnou oklikou…

    – To nechápu když z něho importuji data (emailové adresy) do programu newsleteru a to pak rozesílám přes jeden email proč do toho mám zpátky tahat email klienta.

    To je nesmysl. Pokud máte ve firmě někoho na IT, tak mu řekněte, ať vám to vysvětlí/nastaví. Vše bude samozřejmě v emailovém klientovi, ale pokud ho nebudete mít k dispozici, tak můžete používat také online rozhraní. Vše bude pomocí protokolu IMAP automaticky synchronizováno (pokud to správně nastavíte). Pošlete email z emailového klienta a email se objeví i ve schránce na webovém rozhraní.

    – ok rozsypanému čaji nikdo nezabrání to se nedá nic dělat a šlo by alespoň zjistit kolika lidem nedošel nebo došel v podobě rozsypaného čaje. Nějaký plugin co by to nahlásil.

    – mám na mysli firmy co nabízejí rozesílání emailů s tím že si implementujete jejich plugin například MailChimp http://wordpress.org/extend/plugins/search.php?q=mailchimp&sort= a další je jich v pluginách několik desítek spíše stovek

    #14615

    admin
    Keymaster
    Web

    Ano, podle mě to tímto způsobem nejde.

    Ale vzpomínám si, že např. Gmail má ještě jednu zajímavou funkci, a to možnost ovládání dalších emailových účtů (návod). V podstatě si jen nastavíte (pomocí protokolů POP3 a SMTP) další emailové adresy (např. Seznam) a Gmail si pak odtud automaticky stahuje emaily. Funguje to myslím pro 5 různých účtů. Takže potom z online rozhraní Gmailu můžete odpovídat z různých emailových adres a spravovat tam emaily z různých účtů. Ale má to samozřejmě i svoje nevýhody, záleží jak se s tím naučíte zacházet a jak to budete využívat v kombinaci s offline klienty. Dalším dodatečným způsobem je možnost přeposílání emailů z různých schránek do jedné (např. Gmail) a poté si nastavíte různé odesílatele, aby to vypadalo, že odpovídáte z původní (nepřeposlané adresy).

    #14616

    admin
    Keymaster
    Web

    – To nechápu když z něho importuji data (emailové adresy) do programu newsleteru a to pak rozesílám přes jeden email proč do toho mám zpátky tahat email klienta.

    Také to nechápu :-) V té odpovědi řešíme něco jiného aneb jak automaticky centralizovat kontakty ze všech různých schránek a poté je vyexportovat. Nic jiného…

    – ok rozsypanému čaji nikdo nezabrání to se nedá nic dělat a šlo by alespoň zjistit kolika lidem nedošel nebo došel v podobě rozsypaného čaje. Nějaký plugin co by to nahlásil.

    Můžete dát do Newsletteru odkaz “Pokud se vám správně nezobrazuje obsah, klikněte zde” a do odkazu zakomponovat i emailovou adresu a pomocí parametru GET to dále sledovat. Zjistíte tak emailové adresy s problémy. Některé pluginy pro Newsletter by tuto funkci mohly obsahovat. Ale zjistíte tak pouze uživatele, kterým přišel “rozsypaný čaj” a měli zájem to řešit (tedy kliknout na odkaz).

    #14617

    AKM
    Participant
    Web

    – Za odkaz za Gmail děkuji je to zajímavé vypadá že je to ono, vyzkouším.

    – Špatně jsem to pochopil (moje chyba) myslel jsem že se to vztahuje k odesílání (kvůli tomu rozsypanému čaji) jinak IMAP mám samozřejmě u Seznamu nastaveno to jsem dělal už dříve na email klienty co mám od dříve – (eM Client, Thunderbird, The Bat, Centrum Mail)

    Jestli se to s tím Gmailem povede bude to supr (budu s tím moc pracovat v ČR na Ukrajině z kdejaké internetové kavárny, Ipadu, PC, …)

    – no jo jenže pokud ten odkaz dojde v podobě rozsypaného čaje tak ho stejně nepřečtou a tudíž nekliknou. Holt smůla.

    Moc, moc děkuji

    #14618

    admin
    Keymaster
    Web

    Jestli se to s tím Gmailem povede bude to supr (budu s tím moc pracovat v ČR na Ukrajině z kdejaké internetové kavárny, Ipadu, PC, …)

    Ano, ale pozor na omezení. Myslím, že můžete napojit pouze 5 účtů, i když další (méně vytížené) tam můžete nechat třeba přeposílat. A také budou problémy s emailovými klienty (hlavně synchronizace), např. do Gmailu stažené emaily se budou v původních adresách tvářit jako nepřečtené, atd.

    – no jo jenže pokud ten odkaz dojde v podobě rozsypaného čaje tak ho stejně nepřečtou a tudíž nekliknou.

    Pravda :-) Jedině tam dát odkaz třeba ještě s popisem v “univerzální” angličtině (ta by měla dojít vždy).

    – mám na mysli firmy co nabízejí rozesílání emailů s tím že si implementujete jejich plugin například Mailchip

    Mailchimp je jedna z firem, které nabízejí správu odběratelů Newsletterů, různé šablony a spoustu dalších “vychytávek”. Je to externí služba, ale můžete ji samozřejmě využívat a naimportovat do ní potřebné adresy. Nevím, nemám s tímto způsobem odesíláním emailů zkušenosti, ale myslím, že plugin Wysija umí zhruba to samé…

Aktuálně je na stránce zobrazeno 20 příspěvků - 1. až 20. (z celkem 23)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

WordPress – novinky, návody a zajímavosti