Úvodní stránka › Fórum podpory WordPressu › Čeština pro WordPress › Nefunkční web jen v určitých hodinách
Štítky: 403 Forbidden, Wedos
Zvolené téma obsahuje celkem 11 odpovědí. Do diskuze (4 účastníci) se naposledy zapojil uživatel Lukenzi a poslední změna je stará 13 let, 8 měsíců.
-
AutorPříspěvky
-
18. dubna 2011 (2:28) #946
Zdravíčko, měl bych takový menší problém, který asi ani tak není na téma WordPress jen mě napadlo zeptat se zda s tímhle nemá někdo nějaké zkušenosti, protože ja už nevím co s tím :D
Ráno v určitou hodinu se chci mrknout na můj web a místo něj vydím serverovou hlášku
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
hmm, tomu rozumím takže jsem hned zjišťoval o co jde, protože žádné změny jsem nedělal a web fungoval normálně. A zjistil jsem jen, že FTP funguje, weby v subdoménách taky, ale jen web na hlavní doméně ne, mimoto pokud načítám na subdoménách nějaký obsah z hlavního webu tak k němu taky nemám přístup. Jasně hned mě napadlo něco se souborem htaccess, ale ten byl v pořádku a pro jistotu jsem jej i smazal.
Tak už jsem chtěl psát na WEDOS a prudit tam, ale ještě mě napadlo podívat se na monitoring serveru a podle něj byly kupodivu stránky normálně dostupné :/
Zkusil jsem další možnosti jak zjistit zda je daný web “online” a vše se zdálo být OK. Jenže já tam tu chybu měl furt…
Nakonec jsem tedy zjistil, že chyba se zobrazuje v Chrome a Firefoxu a v IE mi web normálně jede! Může mi někdo tedy poradit kde může být zakopaný pes? IE opravdu používat nechci ani kdybych musel…
18. dubna 2011 (2:32) #8168Tak přesně po hodině to zase normálně funguje…jen by mě zajímalo proč to dělá, nějak se nedokážu smířit s tím, že to je jen tak samo od sebe…
18. dubna 2011 (8:14) #8169Pěkné :-) S něčím podobným jsem se ještě nesetkal, respektive hlášku znám, ale nikdy nezmizela sama od sebe dokud se neopravila příčina.
Objevuje se výpadek pravidelně každé ráno ve stejnou dobu?
Jaký používáš monitoring serveru?
Až se to objeví, nemůžeš to vyzkoušet z jiného počítače? Nebo pošli email a zkusím to od sebe. Třeba to v IE funguje jen kvůli uloženému obsahu cache?
Zkusil bych na subdoménu nahrát čistou instalaci WordPressu, jestli bude mít také výpadek. Spíše se mi zdá, že by to měl být problém hostingu, ale tohle by to mohlo potvrdit/vyvrátit.
P.S. Před několika dny jsem chtěl pročíst tvůj web a nefungovaly odkazy na jednotlivé příspěvky (myslím, že to byla chyba 404). Za pár hodin to už fungovalo bez problému…
18. dubna 2011 (10:15) #8170Potvrzuji ti to lukenzi,tak před týdnem jsem ti chtěl napsat přes kontaktní formulář,stránky šly,jen při kliknutí na submit to vyhodilo zminovanou hlášku Forbidden
You don’t have permission to access / on this server.
18. dubna 2011 (17:47) #8171Jsem z toho blázen, zobrazuje se to asi pravidelně ráno zhruba v 3:30 až do 4:30 ale zatím jsem si toho všiml jen 2x.
Jinak jak jsem psal, je zvláštní to že když zkusím načíst stránku přes Chrome nebo Firefox, tak dostanu hlášku přístup odepřen, ale když použiji IE tak se na web normálně kdykoliv dostanu. Cache jsem samozřejmě mazal když jsem to zkoušel. Mimoto služby které nějak externě přistupují z jiného PC k webu mi hlásí že web normálně jede (vrací hlavičku 200 OK) Ve FF a Chrome dostávám v tu chvíli ale 403.
Hosting bych z toho tedy asi vynechal (když web jede v IE normálně, subdomény taky fungují a web vrací normálně hlavičku 200), nějaká chyba například v rewrite pravidlech, která se nabízí ale taky není žádná (htaccess jsem smazal, a do adminu se taky nedostanu, jiný htaccess na hostingu už pak není…)
Nějaká akce, která by mi měla zablokovat přístup na server v určitou hodinu taky není (ale to je blbost, to by nešlo ani z IE). Když dám čistou instalaci jako subdoménu tak funguje, jen nemám třeba přístup k souborům v rootu a jeho podsložkách).
A nejzajímavější je to, že to prostě samo přestane, nedělal jsem prostě nic a najednou se to rozjelo…
Na monitoring webu používám http://www.monitoring-serveru.cz (zdarma měří dostupnost co 10 minut, placená verze i co 15 vteřin).
18. dubna 2011 (20:37) #8172Ještě mě napadá poskytovatel internetového připojení (případně jeho nastavení v jednotlivých prohlížečích), ale je to také divné.
A ta čistá instalace na subdoméně tedy v pořádku funguje? A co nahrát na nějakou další subdoménu nějakou jinou aplikaci?
Wedos sice myslím nemá přístupné logy, ale třeba by na žádost poskytli nějaký výpis chyb z Apache…
18. dubna 2011 (20:47) #8173Lukenzi,je to dosti nepříjmený,at ve ff,chrome,opeře či exploreru příjdu na tvůj web otevřu třeba “kontakty” a dám odeslat,hodí mi to 403ku a když se chci vrátit kamkoli jinám na tvůj web znovu 403ku.
Je to záhada.
Hostuju na wedosu už docela dlouho a nikdy se mi nic podobného nestalo.
Vím,že podpora která je online nejsou odborníci na wp ale možná bys je mohl
poprosit o ten výpis chyb z Apache jak říkal admin.
18. dubna 2011 (21:33) #8174Potvrzuji, neteyescz má pravdu, teď jsem to zkoušel (prohlížeč IE9). Po odeslání formuláře je tam hned chyba 403 a pak se objevuje např. i u příspěvků (funguje pouze homepage). Nemůže to pravidelné ranní vypínání webu dělat nějaký spambot, který se pokouší odeslat kontaktní formulář a způsobí tím nějakou havárii, která se po nějaké době automaticky opraví přímo na serveru? Je to už sice dost vykonstruované, ale…
18. dubna 2011 (22:34) #8175Díky, nevím co dělá server na WEDOSU v případě např. max vytížení třeba nějakým scriptem, ale úvaha to není zas tak nereálná. Jestli mají nějaký mechanismus na “típnutí” (třeba jen na hodinu) takové domény tak bych to i považoval za velice reálné. Jen jde o to najít chybu. Subdomény fungují bez problému, například multifeed.wp-blog.cz šel tak jako vždycky, ale třeba už nenačetl faviconu z wp-blog.cz protože k ní neměl přístup… (zkoušeno v chrome a FF, v IE vše fungovalo)
Spamboti a podobné srandy mi chodí na web už jen zhruba 2 denně od doby co jsem je začal banovat a momentálně je klid (tohle mě už taky napadlo, takže jsem začal pořádně logovat).
Smazal jsem 17 pluginů, které momentálně nepoužívám a formulář začal fungovat, doufám, že to způsoboval jeden z nich…
jen nechápu pár věcí:
1. proč to v IE fungovalo a ve stejnou chvíli v jiných prohlížečích ne
2. proč jsem měl odepřen přístup k jakémukoliv souboru v rootu (nejen WP) i když jsem úplně odstranil htaccess soubor a žádný jiný na serveru nebyl(přímým zadáním URL k jakémukoliv souboru bych měl dostat jeho obsah)
3. proč web vracel hlavičku 200 OK (například pingem) a v prohlížečích 403 (a ještě ne ve všech)
4. proč to trvalo přesně hodinu a samo od sebe to přestalo
Jinak pro monitoring serveru vrací úvodní stránka webu pořád 200 OK, dostupnost je tedy 100% (i v době kdy jsem k němu neměl přístup) a co je největší sranda, google si podle webmasters tools stáhl soubor robots.txt v 04:01 tedy v době kdy by vlastně nesměl :D
Uvidíme dneska, nasadil jsem i jiný druh testování dostupnosti a známý má za úkol kontrolovat web od půlnoci do rána, tak snad se něco dozvím.
19. dubna 2011 (19:09) #8176Tak byl jsem informován, že web běží normálně a bez problémů, můj “testík” to potvrdil taky.
Každopádně příčinu jsem nezjistil, z daného problému vůbec nejsem chytřejší a nechápu ho, ale z vaších příspěvků mi došlo, že i když hlavní stránka může být v pořádku, odkazy na články nemusí být funkční což samozřejmě při kontrole dostupnosti domény takto nezjistím. Proto pokud někdo používá např. již zmíněný http://www.monitoring-serveru.cz je daleko lepší nezadávat URL přímo na hlavní doménu, ale raději URL nějakého existujícího článku či souboru (třeba favicony). U WordPressu je to obzvlášť důležité, protože ten díky rewrite pravidlům automaticky vše co není soubor nebo složka přesměruje na index a tam zřejmě nějak došlo (pravděpodobně konfliktem s jiným pluginem) k tomu, že neustále vracel hlavičku 200 OK, tedy že je v pořádku. Jinak si to vysvětlit neumím.
Díky tedy za pomoc a snahu, snad je problém tímto vyřešen napořád.
19. dubna 2011 (19:11) #8177Dobrý den,
pokud se bude problém opakovat nebo bude přetrvávat, tak nám napište. Obraťte se na naši podporu a můžeme to celé sledovat a případně najít řešení.
Od toho naše podpora je a není ostuda nebo otrava nám psát.
19. dubna 2011 (19:49) #8178wedos: Díky za rychlou reakci a jsem rád za ochotu, já spíš předpokládal že chyba byla někde na mé straně, proto jsem to s podporou nechtěl řešit (stejně jsem neměl žádné pořádné informace), ale zatím to vypadá na problém s nějakým pluginem ve WP. Zatím je vše v pořádku a hosting funguje bezvadně. Doufám, že podporu nebudu muset kontaktovat nikdy :)
-
AutorPříspěvky
Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.