Nechodí maily z WordPressu

Zvolené téma obsahuje celkem 5 odpovědí. Do diskuze (3 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  Lukenzi a poslední změna je stará 9 let.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)
  • Autor
    Příspěvky
  • #926

    milosak
    Participant

    Z jednoho webu mi z ničeho nechodí maily. Nechodí komentáře ani výpis z contact form 7. Původně jsem se domníval, že za to může přehození mailu na Google Apps. Ale z ostatních webů, které jsou na stejném webhostingu a mám u nich nastavený stejný mail normálně vše chodí. Máte s tím někdo zkušenost?

    #8091

    Lukenzi
    Participant

    Těžko říct, já měl dřív problém s google apps hlavně v začátcích po zaregistrování nové domény kdy jsem pozoroval menší “výpadky” (několik hodin nic a pak mi přišlo najednou třeba 20 mejlů) ale během několika dní to přešlo. O jaký hosting jde? Kdy si přehazoval mejl na google apps? Dřív to šlo? Možná jde jen o nějakou chybičku v MX záznamech u konkrétní domény, na tvém hostingu jde jen o přesměrování nebo používá nějakého webového klienta? Pokud webový klient tak bych zkontroloval nastavení případně spamový koš. Ideální je najít ty chybějící zprávy, pak už relativně snadno zjistíš příčinu problému. Jen tak po internetu nebudou lítat do nekonečna a někde je najít musíš (nebo zprávy mejlového serveru např. o neexistenci adresáta atd).

    EDIT: možná to bude stupidní otázka, ale radši se zeptám :) Máš správně nastavené emailové adresy ve wordpressu a v tom kontaktním formuláři? Někdy je problém jen v nějaké blbosti i když příčinu hledáme všude možně (vlastní zkušenost :D )…

    #8092

    milosak
    Participant

    Předtím mi to chodilo normálně. Nyní nepřijde vůbec nic. Do spamu jsem koukal hned, ale nic tam není. Web je u Hostingsolutions a doména i DNS jsou u Subreg. Můžeš blíže popsat kde bych měl hledat chybu v MX záznamech?

    #8093

    Lukenzi
    Participant

    Myslel jsem tím hlavně pokud bys tu doménu do google apps registroval teď, pokud ti ale pošta dřív normálně chodila i na google apps tak nastavení bude v pořádku.

    Do spamu ses díval ve tvé poště na google apps nebo i v klientovi na HS? Vím že HS má vlastního webového klienta, a pokud pošta stále chodí přes něj může být pošta ve spamu tam.

    Ještě mně napadla taková věc. Ve wordpressu si nastav emailovou adresu například nějakou na seznamu a v ní nastav přesměrování pošty na tvůj mejl na google apps s tím, že přesměrovanou poštu zároveň uchovávej v doručené poště (nemazat při přeposlání). Pak si skus přidat komentář na webu. Teoreticky by ti tak měl wordpress odeslat mejl na seznam který ten mejl uloží a zároveň přepošle na google apps. A proč tak složitě? Když na seznamu mejl nebude zjistíš tak, že mejly neodesílá rovnou wordpress, když tam bude ale nebude v google apps je problém s nějakým nastavením google apps, krom toho pokud mejl na google apps nepujde z nějakého důvodu doručit, google automaticky odesílá zpět odesílateli email s informací o problému (např. neexistující adresát, zacyklované přesměrování atd atd). Pokud bys mejl na seznamu neměl odeslal by tak tuto informaci zpět na tvou adresu tedy sám sobě (nikdy by ti nepřišla).

    Takhle můžeš vyloučit všechny problémy s nastavením schránky, pokud ani to nepomůže tak je třeba hledat příčinu jinde…

    #8094

    admin
    Keymaster
    Web

    Nemůže to dělat nějaký plugin a opravdu jsou emaily generovány? Vyzkoušejte moc pěkný plugin Email Log, který loguje všechny odchozí emaily a lze tak zkontrolovat, zda je na straně WordPressu vše v pořádku.

    Také jsem se už setkal se špatnou konfigurací serveru a nefunkční PHP funkcí mail(), kterou využívá funkce WordPressu wp_mail(). Raději bych to také prověřil (stejný webhosting ještě nemusí znamenat stejný server), např. spuštěním tohoto skriptu:

    <?php

    if ( mail('muj@email.cz', 'Test', 'Obsah') ) { echo "Odeslano"; }

    else { echo "Chyba"; }

    ?>

    #8095

    Lukenzi
    Participant

    jen bych doplnil, že použitím výše uvedeného kódu zjistíš jen jestli byla daná zpráva předána SMTP serveru na hostingu (tedy jestli funguje odeslání zprávy z WP) samotné “reálné” odeslání zprávy z tvého hostingu do světa tímto nezjistíš. V případě jakkékoliv chyby kdekoliv po cestě ti tento kod bude pořád hlásit “odesláno” i když mejl třeba vůbec neopustí tvůj hosting. Nemluvě o tom, že HS má servery v itálii jestli se nemýlím, takže problém může být i kdekoliv “po cestě” (blacklisty na jiných SMTP serverech).

    Takže zkusit jestli odeslání z WP funguje správně a pak ti asi nezbude nic jiného než vyzkoušet můj postup abys zjistil kde to vázne… (mimochodem, protože s tímto hostingem nemám zrovna dobré zkušenosti, napadá mně otázka jestli ses ptal podpory přímo na hostingu…)

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 1. až 6. (z celkem 6)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.