České služby – doprava

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (2 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  admin a poslední změna je stará 7 let, 6 měsíců.

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 příspěvky - 1. až 4. (z celkem 4)
  • Autor
    Příspěvky
  • #29209

    Landsman
    Participant
    Web

    Zdravím,

    objevil jsem tento plugin.

    Chci se zeptat: Pokud bych jej rozšířil o další dopravce (PPL, osobní vyzvednutí, ČP) akceptoval by jste pull request?

    Zaráží mě, že tam právě nejsou, tak hledám nějaký důvod.

    Díky za odpověď.

    #29211

    admin
    Keymaster
    Web

    Jediným důvodem proč tam nejsou je fakt, že jsem na to neměl čas :-) I stávající dopravci sice fungují, ale ještě zcela nepodporují nové doručovací oblasti ve WooCommerce 2.6.x.

    O PPL se zatím diskutovalo zde, Česká pošta se řešila zase zde.

    Pull requesty (PR) rozhodně vítány :-) Sice mám nějakou představu, kam by měl plugin směřovat, ale o tom se dá diskutovat i v rámci PR (nebo to můžeme předem probrat v rámci konkrétní issue). Několik jednoduchých PR od uživatelů už bylo dříve integrováno a občas se někdo ozval, že tam něco doplní (např. GoPay), ale pak z toho sešlo… Pokud bychom se nesešli v zásadních částech, tak i tady mám připraveno řešení :-) Chtěl jsem, aby plugin České služby podporoval samostatné addony od dalších uživatelů (klidně i placené), takže by viděli v rámci administrace dostupné addony i jejich autora a mohli je tam rovnou instalovat/aktivovat. Takže bych to v tomto případě mohl urychlit, aby to šlo použít tímto způsobem. Celé povídání má ale hlavně směřovat k tomu, že je jakýkoli příspěvek vítán :-)

    O dopravě jsem měl obecnou představu, že bych pobočky různých dopravců ukládal do budoucna jako custom post type (CPT), takže by se s nimi dalo snadno pracovat např. na mapách, atd. Zatím je vždy pouze načítám od určitého dopravce (např. Uloženka), ale to může do budoucna způsobit nepřesnosti, když nějakou pobočku zavřou, atd. Takto by mi zůstala v databázi označená jako uzavřená. A občas je také nějaká pobočka v rámci několika různých dopravních služeb, což by šlo také použít. Centralizací a automatickou aktualizací poboček by podle mě došlo k přehlednému a snadno spravovatelnému řešení, ale zatím na to opět nebyl čas :-)

    #29213

    Landsman
    Participant
    Web

    Tak super.

    Nyní jsem si poradil přes Shipping by Rules, ale bude to chtít do budoucna rozšířit, tak rád pomohu.

    Líbí se mi plugin WooCommerce Shipping Estimates, který je teda úplně primitivní. Ta funkcionalita by šla také přenést do českých služeb. K dokonalosti by pak chybělo jen zobrazení doby dodání na detailu produktu, dle nějakého nastavení.

    Ze zkušenosti vím, že zákazníci pozitivně reagují, pokud vidí ihned datum dodání.

    K těm pobočkám – opravdu jsou nutné? Například v té české poště bych podle PSČ asi nevyhledával. U PPL nevím k čemu bude pobočka dobrá, když to drtivá většina lidí chce dovést až domů. U těch zásilkoven, uloženek to samozřejmě už smysl dává.

    #29218

    admin
    Keymaster
    Web

    Díky za tipy :-)

    Plugin WooCommerce Shipping Estimates (je to on?) řeší dobu od objednávky (pokud je zboží skladem) do reálného doručení zákazníkovi? České služby mají zatím funkci “dodací doba” (možná nepříliš vhodný název), která řeší pro majitele eshopů dobu, za kterou budou mít zboží opravdu reálně skladem. Následně by měla být doplněna ještě funkce “Při objednávce do 14 hodin a použití České pošty bude zboží doručeno už zítra”, která bude potřeba i pro dostupnostní XML feed Heureky. Pro každý druh dopravy by tedy mělo být možné zadat čas (dokdy je třeba zboží objednat, aby proběhla ještě dnes expedice) a jak dlouho obvykle trvá zboží doručit.

    Plugin Shipping by Rules for WooCommerce (je to on?) používáte konkrétně k čemu?

    Samotné dopravní metody (bez poboček) se dají snadno nastavit už v rámci WooCommerce, takže není potřeba to nějak speciálně řešit (stačí jen pojmenovat zvolené dopravní metody)?

    PPL má právě i docela oblíbenou pobočkovou síť a pokud chcete doručit balík na poštu, tak tam musíte konkrétní poštu také doplnit. Takže nějaký základní autocomplete pro název pošty (nebo PSČ) by se občas někomu hodil. A centralizované pobočky by právě mohly snadno umožnit funkci, když na základě adresy zákazníka doporučíme nejbližší vhodnou pobočku. Ale to je zatím budoucnost :-)

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 příspěvky - 1. až 4. (z celkem 4)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

WordPress – novinky, návody a zajímavosti