stránky – příspěvky

Štítky: ,

Zvolené téma neobsahuje zatím 1žádnou odpověď. Do diskuze (3 účastníci) se naposledy zapojil uživatel  admin a poslední změna je stará 11 let, 4 měsíce.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 11 příspěvků - 1. až 11. (z celkem 11)
  • Autor
    Příspěvky
  • #2574

    peekaa
    Participant

    Jaké jsou prosím hlavní rozdíly mezi Stránkou a Příspěvkem? Nemyslím snad ani tak technické, i když třebas i ty. Spíše mi jde o ty “filozofické”, kdy použít tu či tu? Proč třeba u Stránky nejdou tagy, ruriky (to by se mi hodilo) a proč u Příspěvků nejsou Custom menus? Je lepší web/menu stavět na Příspěvcích nebo Stránkách? Vím, že třeba Stránka se neukazuje v Novikách na hlavní straně, ale stále mi nějak unikají souvislosti a reálné použití či východiska.

    Díky.

    #13843

    togur
    Participant
    Web

    Stránky jsou určeny pro “statický” obsah – typicky Kontakty, O projektu ap. Tedy obsah který se nemění ani v čase nepřibývá.

    Příspěvky naopak jsou určeny pro ten typ obsahu který bude pravidelně vytvářen – tedy novinky, recence, produkty, zápisky deníku …

    Ze stránek se standardně vytváří struktura *menu*, kdežto příspěvky jsou třízeny / přiřazovány do *rubrik*.

    #13844

    peekaa
    Participant

    Ale např. Kontakty mohu klidně dát jako Příspěvek, já v tom nevidím problém, naopak mi přijde to lepší, protože to mohu otagovat apod. Stejně tak i příspěvky mohu lehce dávat do menu. Nevím, stále mi nějak uniká pravá podstata rozdělení, spíše bych řekl, že to je jen snad historické dělení, v současnosti se dá použít Stránka jako Příspěvek a Příspěvek jako stránka s mírnýma odlišnostma.

    #13845

    togur
    Participant
    Web

    To rozdělení není dáno historií ale funkční odlišností. Pokud ho respektovat nebudeš, trestného činu se nedopustíš. Vytvoříš však kočkopsa, a můžeš se dostávat do konfliktu s jinýmy pluginy nebo šablonami, jejichž tvůrci předpokládají určité standardní chování. Jo a taky za každý takový případ zabije Santa jednoho skřítka ;-)

    #13846

    peekaa
    Participant

    :-)

    #13847

    admin
    Keymaster
    Web

    Zjednodušeně řečeno:

    Příspěvek = např. článek, který je podle svého tématu zařazen do nějaké (většinou pouze jedné) rubriky (časově jsou také řazeny podle data publikování). Příkladem mohou být např. články na filmovém webu, zařazované do rubrik “Novinky”, “Rozhovory” či “Recenze”.

    Stránky = nějaký statický (informační) text, např. stránka o provozovateli webu, kontakty, atd. Stránky mohou být také hierarchické.

    Proč třeba u Stránky nejdou tagy, ruriky (to by se mi hodilo) a proč u Příspěvků nejsou Custom menus?

    Protože se stránky nijak nekategorizují, jde prostě o nezávislé statické informační texty. Zkuste popsat strukturu plánovaného webu a hned uvidíte, že pro stránky nebudou žádné rubriky potřeba. Pokud chcete nějaký složitější web (z hlediska struktury), tak si vytvořte nějaký vlastní typ obsahu (Custom Post Type, CPT) a “neznásilňujte” pro tyto účely stránky.

    Vlastní typ obsahu = další libovolné tematické typy článků, pro které se nehodí ani stránka ani příspěvek. Příkladem může být např. vlastní typ “Filmy”, kde budou základní informace o každém filmu (vlastně taková malá databáze filmů).

    U stránek nejdou štítky ani rubriky proto, že to tak prostě je :-) Stránky jsou pouze jeden z možných typů obsahu, uživatelé ho často používají, tak jsou součástí WordPressu, ale není to žádné dogma. Nepotřebujete stránky, tak je nepoužívejte a vytvořte si nějaký jiný vlastní typ obsahu. Mimochodem pomocí pluginů lze přidat rubriky i štítky ke stránkám (ale nemám tento způsob moc rád).

    Netuším, co máte na mysli tím, že příspěvky nemají “Custom menus”? Příspěvky můžete také snadno přidávat do vlastního menu, takže si nejsem jist, zda dotazu rozumím…

    “Kontakty” jsou klasickým příkladem stránky aneb statický text, kde nezáleží na tom, kdy byl publikován a jak je starý. Proč chcete mít tento text jako příspěvek? Jaký štítek k němu chcete přiřadit? Stránky a příspěvky jsou odlišné typy obsahu a rozhodně je nelze zaměňovat. Můžeme to ale zkusit vysvětlit na příkladech. Zkuste odpovědět výše položené dotazy a můžeme o nich diskutovat, vhodné řešení se určitě objeví…

    #13848

    peekaa
    Participant

    Kontakty: to je právě je jedna z těch věcí, kterou bych chtěl mít oštítkovanou: např. kontakty, telefony, maily, vedení, spojení, atd atd. Také třeba u nových webů, plnících se webů, jako je třeba ten můj, je vhodné, aby nové věci byly vidět hned na první pohled (příspěvek se takto zobrazí) – to se u vedení počítá :-) .

    Custom menus: tady si nejsem jistý, jestli jsem správně pochopil http://en.support.wordpress.com/menus/ případně http://wordpress.org/extend/plugins/custom-menu/ (nechápu ještě pořádně rozdíl, ale na to se asi zeptám v jiném příspěvku), ale chtěl bych, aby u určitých stránek se v Sidebaru zobrazovalo specielní menu určené pro určené stránky (nejlépe pro určité Rubriky stránek)

    Já jsem zase rád, jak moc je WP adaptabilní, přizpůsobení schopný, velké množství pluginů. Díky za obsáhlou odpověď.

    #13849

    peekaa
    Participant

    gravatary jsou bomba, nechápu, jak jsem to bez nich mohl těch 20 let vydržet :-)

    #13850

    admin
    Keymaster
    Web

    Jaké štítky chcete např. přiřazovat ke stránce “Kontakty”? A k čemu dalšímu budou přiřazeny? Kontakty nejsou ale žádná novinka, takže nakonec zapadnou mezi starší příspěvky. Pokud je chcete nějak zvýraznit na úvodní stránce, tak bych doporučil udělat stránku “Kontakty” a publikovat také příspěvek v rubrice “Novinky” s názvem “Aktuální kontakty na vedení firmy” a obsahem “Dnes jsme aktualizovali stránku Kontakty, kde naleznete … blabla …”. Ale samotný příspěvek “Kontakty” podle mě nedává moc smysl…

    “Custom menu” aneb česky pouze “Menu” je základní funkcí WordPressu, funguje to stejně pro příspěvky i stránky, nevím kde by mohl být nějaký problém.

    chtěl bych, aby u určitých stránek se v Sidebaru zobrazovalo specielní menu určené pro určené stránky (nejlépe pro určité Rubriky stránek)

    Neexistují žádné rubriky stránek (!). Proč a k čemu? Nesnažte se předělávat příspěvky na stránky, nedává to žádný smysl :-) Nepotřebujete žádné rubriky stránek, protože máte jednoduché rubriky pro klasické příspěvky. Ano, menu lze nastavit různými způsoby a využít různé pluginy, a to jak pro stránky, tak i příspěvky a rubriky.

    Na jednu stranu se chystáte dělat ze stránek příspěvky (viz “Kontakty”) a na druhou stranu budete zase zavádět rubriky pro stránky? Zkuste to otočit tak, jak by to mělo logicky být a nechat “Kontakty” jako stránku a využít stávající rubriky pro příspěvky :-)

    #13851

    peekaa
    Participant

    Jaké štítky bych chtěl přiřazovat ke Kontakty? No to jsem přeci již psal: kontakty, telefony, maily, vedení, spojení, atd atd. K čemu jinému bych je chtěl přiřadit? No třeba k dalším Kontaktům (kontakty se nevejdou do jednoho Příspěvku /stránky, ale bude jich velmi pravděpodobně více). Štítek “vedení” si také dovedu představit u mnoha dalších Příspěvků/Stránek.

    oftopic: Po pravdě, ale musím říci, že pošilhávám po http://podpora.dgx.cz/wordpress/viewtopic.php?id=6109, ale nějak mi to zatím nechce fungovat viz zase http://businessdirectoryplugin.com/support-forum/support-questions/reset-form-fields/ . Jsem aktivní na mnoha frontách :-)

    Ještě pořádně nedávám pozor na terminologii. Správně mělo být napsáno:

    chtěl bych, aby u určitých Příspěvků se v Sidebaru zobrazovalo specielní menu určené pro určené Příspěvky (nejlépe pro určité Rubriky Příspěvků). Omlouvám se za to.

    #13852

    admin
    Keymaster
    Web

    Aha, tak to naštěstí nebyl úmysl tvořit “rubriky stránek”, ale pouze chybka :-) Tím se některé věci trochu vysvětlují, už jsem se začal obávat zbytečných a nesmyslných nápadů :-)

    Ad stránka “Kontakty”: A s jakými dalšími stránkami/příspěvky budete chtít propojovat např. štítky “kontakty” nebo “telefony”. Každému je snad jasné, že na stránce “Kontakty” nalezne jména, adresy, telefony a emaily. K čemu tam vlastně budou zmiňované štítky? Na co se budou napojovat? Pokud bude kontaktů více, tak je opět vhodnější hierarchická struktura stránek. Budete mít hlavní stránku “Kontakty” a podřazené stránky “Vedení”, “Sklad” či “Pobočka v Číně”. A třeba pomocí drobečkové navigace bude všem čtenářům jasné, že jsou na stránce “Kontakty” a podstránce “Vedení”. Statické informace je vhodné hierarchicky seskupit, ale udržovat je na jednom místě, a to nezávisle na čase. A pokud chcete něco zdůraznit (např. nové vedení, nová pobočka, propouštění), tak je ideální vydat příspěvek v rubrice “Novinky”, kde upozorníte na změnu a odkážete na příslušnou stránku. Objeví se tak novinka na úvodní stránce, která upozorní na nějakou změnu (aneb příspěvek), ale stále budete odkazovat na funkční a logickou stránku.

    Ad oftopic: Plugin Business Directory Plugin nevypadá špatně. A pokud jde o odkazovaný problém, tak tam bude jen něco zapomenutého v databázi, např. nějaké nastavení nebo verze pluginu v tabulce wp_options. Můžeme to zkusit vyřešit, ale raději prosím v novém vlákně a budu potřebovat nějaké přihlašovací údaje nebo alespoň dump databáze. A nebude to hned :-)

Aktuálně je na stránce zobrazeno 11 příspěvků - 1. až 11. (z celkem 11)

Pokud chcete odpovědět na toto téma, musíte se nejdříve přihlásit.

WordPress – novinky, návody a zajímavosti